ISKM39 – Pojem informace a informační věda Jan Vokral, 30.12.201930.12.2019 Tento předmět považuji za jeden z nepřínosnějších. Jak jsem se snažil naznačit úvodním obrázkem směrové cedule, tento předmět mi ukázal různé směry, které lze v rámci vědy (konkrétněji informační vědy) razit. V předmětu jsme byli vedeni především ke směru kritického realismu, ale zároveň nám byly představeny i jiné směry. Rozdělení metateorií se zakládalo na epistemologickém principu.Metodologický individualismus zahrnuje metateorie empirismu, realismu a racionalismu. Metodologický kolektivismus poté směry pragmatismu, doménové analýzy a sociálního konstruktivismu.Myslím, že právě tento předmět mi urovnal v hlavě tyto směry a jejich plusy a mínusy. Tento “metapohled” na informační vědu a její problémy při definování informace, tedy jejího předmětu, je cenným příspěvkem pro mé další studium.Rád bych také ocenil zajímavý výklad přednášejícího, který tyto složité otázky informační vědy, dokázal podat srozumitelným způsobem. KISK předměty KISKmetateoriepojem informace
KISK předměty ISKM09 – Angličtina pro informační studia a knihovnictví 23.5.202023.5.2020V rámci předmětu jsme dělali několik úkolů. Pro tento příspěvek vyberu úkol, který jsem si… Read More
KISK předměty ISKM29 – Blok expertů 17.5.202017.5.2020V jarním semestru 2020 jsem vytvářel celkem tři artefakty k předmětu Blok expertů. První artefakt… Read More
KISK předměty ISKM06 – Učící se společnost 23.5.202010.8.2020V tomto předmětu jsem psal několik kratších esejí a jednu delší. Zde přikládám odkaz na závěrečnou esej, jež je publikována na Medium.com a zabývá se fenoménem digitálního nomádství. Read More