Text vznikl jako závěrečná esej v rámci předmětu ISKM60–Literatura pro děti a mládež na podzim 2020.
Co dělá literaturu pro děti a mládež plnohodnotným uměním? To je otázka, kterou si … Pokračovat
Text vznikl jako závěrečná esej v rámci předmětu ISKM60–Literatura pro děti a mládež na podzim 2020.
Co dělá literaturu pro děti a mládež plnohodnotným uměním? To je otázka, kterou si … Pokračovat
V předmětu jsme probírali různé vlivy různých cizích literárních areálů na český literární areál. V rámci předmětu jsme se rozdělili do skupin, případně mohli pracovat individuálně. Každá skupina poté vytvářela digitální kolekci pro dané kulturní areály (český a cizí areál). … Pokračovat
V rámci tohoto předmětu jsem vypracoval analýzu dětské knihy Kvak a Žbluňk jsou kamarádi.
Albert Lobel
Kvak a Žbluňk: psychologická sonda dvou kamarádů
Cílem následujícího výkladu bude přiblížit čtenáři postavy dětské knihy Kvak a Žbluňk jsou kamarádi (Lobel, 2002). Před … Pokračovat
V rámci podzimního Bloku expertů 2020 jsem si vybral vypracování artefaktu na přednášku Petra Minaříka zaměřenou na veřejné autorské čtení. Artefakt jsem vypracoval coby Q&A .
Měsíc autorského čtení
Petr Minařík
Bibliografický záznam: MINAŘÍK, Petr. Měsíc autorského čtení [online přednáška]. … Pokračovat
V tomto diplomovém semináři jsem měl za úkol zpracovat projekt diplomové práce. Navazoval jsem tak na svůj předchozí článek, v němž jsem popisoval současný stav popisu fikčních světů ve světě a u nás. Cílem mé práce je využít literární … Pokračovat
V tomto předmětu mi byly představeny základní koncepty digitálního kurátorství i s praktickými semináře, kde jsem si mohl vyzkoušet různé nástroje na kontrolu formátů či jejich převodu.
Výstupem předmětu byl návrh digitálního archivu. Návrh jsem zpracoval pro digitální archiv obecních … Pokračovat
V rámci předmětu Informační chování jsem v týmu prováděl výzkum informačního chování diplomantů. Zvolili jsme kvalitativní přístup s metodou rozhovorů, jež jsme v této neklidné době uskutečnili pomocí online komunikačních nástrojů (Skype, MS Teams).
Výzkumné otázky byly následující:
Recenzované vydání: DOSTOJEVSKIJ, Fedor Michajlovič. Běsi. Překlad Tatjana Hašková a Jaroslav Hulák. 2., upr. vyd. Voznice: Leda, 2014. 573 s. ISBN 978-80-7335-364-3.
Ruská literatura 19. století je mi čím dál více blíže a blíže. Nejinak je tomu s tvorbou … Pokračovat
Recenzované vydání:
SCHOPENHAUER, Arthur a SACHER, Petr, ed. O spisovatelství a stylu. Překlad Věra Koubová. 1. vyd. Praha: Hynek, 1994. 70 s. Punkt; sv. 1. ISBN 80-85906-00-7.
SCHOPENHAUER, Arthur. Metafysika lásky a hudby: o geniovi. Překlad Vítězslav Tichý. … Pokračovat
Recenzované vydání: BÖLL, Heinrich. Klaunovy názory. Překlad Vladimír Kafka. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1966. 209 s. Soudobá světová próza; sv. 219.
… Pokračovat„Žijící umělec, který nemá na cigarety, který své ženě nemůže koupit střevíce, je pro lidi od filmu nezajímavý,