ISKM39 – Pojem informace a informační věda Jan Vokral, 30.12.201930.12.2019 Tento předmět považuji za jeden z nepřínosnějších. Jak jsem se snažil naznačit úvodním obrázkem směrové cedule, tento předmět mi ukázal různé směry, které lze v rámci vědy (konkrétněji informační vědy) razit. V předmětu jsme byli vedeni především ke směru kritického realismu, ale zároveň nám byly představeny i jiné směry. Rozdělení metateorií se zakládalo na epistemologickém principu.Metodologický individualismus zahrnuje metateorie empirismu, realismu a racionalismu. Metodologický kolektivismus poté směry pragmatismu, doménové analýzy a sociálního konstruktivismu.Myslím, že právě tento předmět mi urovnal v hlavě tyto směry a jejich plusy a mínusy. Tento “metapohled” na informační vědu a její problémy při definování informace, tedy jejího předmětu, je cenným příspěvkem pro mé další studium.Rád bych také ocenil zajímavý výklad přednášejícího, který tyto složité otázky informační vědy, dokázal podat srozumitelným způsobem. KISK předměty KISKmetateoriepojem informace
KISK předměty ISKM01 – Informační vědy 5.1.202011.4.2023V tomto předmětu jsem si vyzkoušel, jaké je to nahrávat podcast. Byla to pro mě… Read More
KISK předměty Provokatér Martin Amis aneb jsou autoři dětských knížek mentálně retardovaní dospělí? 25.1.202125.1.2021Co dělá literaturu pro děti a mládež plnohodnotným uměním? To je otázka, kterou si musíme při uvažování o literatuře pro děti na počátku položit Read More
KISK předměty ISKM42 – Informační věda: čtenářský přehled 11.12.201911.12.2019Výstupem tohoto předmětu byla esej. Proměna smyslu volného času a poselství Memexu Anotace: Vannevar Bush… Read More