ISKM39 – Pojem informace a informační věda Jan Vokral, 30.12.201930.12.2019 Tento předmět považuji za jeden z nepřínosnějších. Jak jsem se snažil naznačit úvodním obrázkem směrové cedule, tento předmět mi ukázal různé směry, které lze v rámci vědy (konkrétněji informační vědy) razit. V předmětu jsme byli vedeni především ke směru kritického realismu, ale zároveň nám byly představeny i jiné směry. Rozdělení metateorií se zakládalo na epistemologickém principu.Metodologický individualismus zahrnuje metateorie empirismu, realismu a racionalismu. Metodologický kolektivismus poté směry pragmatismu, doménové analýzy a sociálního konstruktivismu.Myslím, že právě tento předmět mi urovnal v hlavě tyto směry a jejich plusy a mínusy. Tento “metapohled” na informační vědu a její problémy při definování informace, tedy jejího předmětu, je cenným příspěvkem pro mé další studium.Rád bych také ocenil zajímavý výklad přednášejícího, který tyto složité otázky informační vědy, dokázal podat srozumitelným způsobem. KISK předměty KISKmetateoriepojem informace
KISK předměty ISKM29 – Blok expertů 30.12.201930.12.2019V předmětu Blok expertů jsem vypracoval shrnutí přednášky o etice umělé inteligence. Anotace: Ve čtvrtek… Read More
KISK předměty Ezopovy bajky jako trvalá morální literatura pro děti a mládež 25.1.202125.1.2021Text vznikl jako závěrečná esej v rámci předmětu ISKM60–Literatura pro děti a mládež na podzim… Read More
KISK předměty ISKM02 – Design informačních služeb, rozhraní a interakcí 28.12.201928.12.2019V tomto předmětu jsem psal několik článků zabývajících se designem především služeb a o metodách,… Read More